Blog

 

Najlepsza posadzka do garażu: posadzka parkingowa

Najlepsza posadzka do garażu: posadzka parkingowa

Wielu inwestorów szuka najlepszego rozwiązania w kategorii posadzka do garażu. Powinna to być posadzka garażowa, która spełnia ich oczekiwania: jest wytrzymała, estetyczna, utrzymanie posadzki w czystości nie jest trudne, a przy tym nie kosztuje miliona złotych monet. Zarówno w instalacji, jak i eksploatacji. Czy jest takie rozwiązanie? Tak! Żywiczno-kwarcowa posadzka parkingowa.

Płytki ceramiczne w garażu – typowe problemy

Płytki ceramiczne nie są złym rozwiązaniem. Jednak klienci coraz bardziej od nich odchodzą na rzecz posadzek żywicznych i powłok z żywic. Jest to związane z kilkoma przyczynami.

Fugi płytek ceramicznych

Jednym z najczęstszych problemów podnoszonych przez klientów jest brudzenie się zapraw w fugach płytek. Sama płytka jest szczelna i nie wnikają w nią wycieki z samochodu, ale w fugi cementowe już tak. Pomimo impregnowania fug cementowych ten materiał jest nasiąkliwy. A brudna fuga, której nie można doczyścić po oleju silnikowym po prostu brzydko wygląda.

Instalacja płytek ceramicznych na posadzce w garażu

To również przez problematyczną instalację płytek klienci od nich odchodzą. Na płytkę i warstwę kleju trzeba przewidzieć odpowiednią ilość miejsca i trzymać się tego na całej powierzchni. Może się okazać, że przez to, że trzeba zostawić te 15-20 mm miejsca w niektórych obszarach garażu będziemy mieć zbyt cienką płytę betonową!

Płytki nie mogą być uniesione na brzegach, „wyrantowane”, bo to przeszkadza później w użytkowaniu i może doprowadzić do uszkodzenia płytek.

Płytki na posadzkę w garażu muszą być w 100% podparte klejem. Nie mogą pojawiać się tam żadne pustki pod płytkami ze względu na obciążenie posadzki ruchem kołowym, a także większym ryzykiem upadku ciężkiego przedmiotu (jakieś narzędzia). To może skutkować trwałym uszkodzeniem płytek.

Przemysłowa posadzka betonowa jako alternatywa dla płytek

Dlatego dość modne zrobiły się ostatnio w przydomowych garażach przemysłowe posadzki betonowe. Jest to z pewnością tańsze rozwiązanie niż wykończenie posadzki garażowej z wykorzystaniem żywicy epoksydowej czy poliuretanowej. Czy tańsze niż płytki? To należałoby sprawdzić porównując oferty na obie technologie.

Pamiętajmy jednak, że posadzki betonowe, nawet te przemysłowe, z posypką utwardzającą i impregnatem dalej pozostają posadzkami mineralnymi. To oznacza, że nie są to posadzki odporne na agresję chemiczną – wycieki paliwa, olejów, płynów eksploatacyjnych, a także na sól wwożonych na kołach.

Niektórym inwestorom posadzka betonowa jednak wystarczy. W jakiś sposób kupują beton w przydomowym garażu ze wszystkimi plusami i minusami. Inni inwestorzy szukają czegoś lepszego niż beton.

Posadzki żywiczne do garażu: posadzka epoksydowa czy poliuretanowa?

posadzka do garażu

Dla tych, którzy obawiają się gołego betonu pozostają inne możliwości, które stwarza zastosowanie posadzek żywicznych. Można pójść w stronę posadzek cienkowarstwowych, o czym piszemy w artykule – Malowanie posadzek żywicami – przewodnich po kosztach.

posadzka garażowa malowana

Tu jednak trzeba pamiętać, że płyta betonowa pod taką posadzkę musi być przygotowana niemal perfekcyjne.

Można również pójść w grubsze systemy na bazie żywicy epoksydowej o czym piszemy w artykule – Posadzka epoksydowa zamiast płytek w garażu.

Jednak po latach wykonywania posadzek przemysłowych w różnych technologiach żywicznych mamy swojego zdecydowanego faworyta. To żywiczno-kwarcowa posadzka parkingowa!

Poliuretanowa posadzka parkingowa – z galerii pod strzechy

posadzka żywiczna parkingowa

Jest to bardzo fajny system na bazie piasku kwarcowego i żywicy poliuretanowej. Ma bardzo dobre właściwości użytkowe i jest estetyczny. Ten system został wymyślony i zaprojektowany na obiekty o dużym ruchu samochodowy: parkingi naziemne, parkingi podziemne, garaże wielostanowiskowe.

Dlatego szczególnie często można spotkać go w garażach wielopoziomowych galerii handlowych, czy garaży budynków wielomieszkaniowych. Nie musicie się martwić o trwałość posadzki. Skoro jest obliczony na potężny ruch samochodów na galeriach (do 1000 samochodów na godzinę), to w waszym garażu też się sprawdzi.

Posadzka parkingowa: plusy dodatnie

system parkingowy deckshield Zaremba Posadzki

Odporność chemiczna

Odporność chemiczna jest lepsza niż ta, którą proponuje żywica epoksydowa. Ta posadzka znacznie lepiej znosi traktowanie jaj wszystkimi substancjami chemicznymi, które mogą wydostać się z naszego auta.

Właściwości mechaniczne

Właściwości mechaniczne są również lepsze. Wierzchnia warstwa żywicy zabezpiecza posadzkę przed ścieraniem. Choć nie ma tu wózków widłowych, to piasek wwożony na kołach potrafi być mocnym medium ścierającym posadzkę. I ta posadzka znosi to naprawdę mężnie!

Odkształcalność warstwy wierzchniej pozwala na delikatne mostkowanie rys z podłoża, czego również nie daje wykorzystanie żywicy epoksydowej. Epoksyd twardnieje na kamień i nie przenosi żadnej pracy podłoża. Poliuretan ma w tym zakresie lepsze parametry.

Możliwości dostosowania

Składniki systemu dają możliwości budowania wielu warstw. Możemy dopasować grubość powłoki według naszych upodobań. Ale zanim pójdziemy jakąś nadprzestrzeń z grubościami warto powiedzieć, że system parkingowy o grubości do 1,5 mm jest w zupełności wystarczający.

Antypoślizgowość

Posadzka z natury jest antypoślizgowa, ponieważ ma szorstką strukturę, którą nadaje piasek kwarcowy. Tu można również mieć wpływ na stopień szorstkości. Jeśli wydaje nam się, że posadzka jest „zbyt ostra”, zawsze można dodatkowo nasączyć ją warstwą pigmentowanej żywicy.

Ochrona przed promieniami UV

W garażach przydomowych jest newralgiczne miejsce związane z operowaniem promieni słonecznych – brama garażowa. Żywice poliuretanowe i tak mają lepsze parametry odporności na promieniowanie UV niż epoksydy. Ta odporność bazowa jest jednak niewystarczająca. Co z tym możemy zrobić?

Nasz system posadzki parkingowej ma kapitalny lakier w barwie, który jest odporny na promienie słoneczne. Powierzchnia garażu przy domu jest tak mała, w porównaniu z dużymi parkingami, że warto na całej powierzchni położyć ten lakier zabezpieczający.

Posadzka parkingowa do garażu: plusy ujemne (minusy)

Ten nagłówek jest dość przewortny, bo dla nas wykonawców to jest plusem dla klienta może być jakimś tam minusem. Dlatego warto na to zwrócić uwagę.

Ograniczona kolorystyka posadzki

Często śmiejemy się, że u nas jest jak u Henrego Forda: może wybrać Pan dowolny kolor samochodu, pod warunkiem, że jest to czarny :-). Z naszą posadzką jest podobnie – można wybierać spośród aż dwóch kolorów: średni szary i ciemny szary. Dlaczego?

Bo to są typowe kolory parkingowe. Ładnie wychodzą w wykonaniu. Pod te dwa kolory są również pigmentowane lakiery UV-odporne. Te kolory są dostępne już od jednego opakowania i nie ma problemu z pigmentem w czasie układania żywicy. Ze względu na to że są „standardem”, a nie na zamówienie, czas oczekiwania na materiał jest dość krótki.

Kolory jasne nie sprawdzają się na parkingach. Jedna z naszych realizacji została wykonana na parkingu budynku biurowego w tym systemie. Klient uparł się na kolor jasno szary, wpadający w biel. Na nic tłumaczenia, że taką posadzkę trudniej będzie utrzymać w czystości. Po wykonaniu posadzka do garażu wyglądała pięknie, w użytkowaniu już tak pięknie nie jest, bo brud z kół mocniej rzuca się w oczy niż na standardowym średnim szarym. Ale, co ja wiem o kolorach…

Ograniczenie co do faktury posadzki

Ten system wykonujemy jako system szorstki, mniej lub bardziej, ale jednak szorstki, naturalnie antypoślizgowy. Nie decydujemy się na wykonywanie gładkich systemów posadzkowych w garażach. Po pierwsze, nie to jest ideą tego systemu. Po drugie ze względów bezpieczeństwa.

Utrzymanie czystości

Podsumowanie

Mam nadzieję, że jeśli rozważacie posadzkę żywiczną w garażu zamiast płytek, to nasza żywiczno-kwarcowa posadzka do garażu Was zainteresuje. I że plusy dodatnie przeważą nad plusami ujemnymi.

Potwierdziło nam to już wielu klientów, w garażach nie ma lepszej posadzki. Śmiało można powiedzieć, że jest to system NAJLEPSZY W KLASIE! Co zostało potwierdzone wykonaniem milionów metrów kwadratowych w różnych obiektach. Przetestowało ja również miliony użytkowników na całym Świecie, również w Polsce, w naszych warunkach klimatycznych.


Masz pytania dotyczące posadzki do garażu?

Zapytaj naszego specjalistę telefonicznie – 603 747 782 lub wypełnij formularz kontaktowy:

ARTYKUŁY NA BLOGU

Zobacz także

Zaremba Posadzki na Facebooku